ks. Jan Szpet, Danuta Jackowiak (red.)

Plany wynikowe w katechezie - gimnazjum

Kategoria  podręczniki stare

Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha
Cena 11.90 zł
ISBN 83-7015-704-1
53 strony
format 150x210 mm
oprawa broszurowa miękka
Poznań 2003 r.
waga 0.073 kg
nr kat. Rhema 09568
                                   



Towar lub tytuł już niedostępny


Notka

Plany wynikowe opracowane do materiałów zawartych w podręcznikach:
kl. I Słowo Boga jest Blisko Ciebie
kl. II Wolni przez miłość
kl. III Żyjąc z innymi, dla innych
- zgodne z programem nauczania religii KWKEP
- ułatwiają realizację programu
- proponują szeroki wachlarz metod pracy
- ukazują możliwości integracji międzyprzedmiotowej
- pomagają nauczycielowi precyzyjnie określić stawiane uczniowi wymagania oraz jego osiągnięcia, a w konsekwencji ustalić jasne kryteria oceniania.


Spis treści

Planowanie w katechezie
Plany wynikowe
Klasa I
Klasa II
Klasa III


Fragment tekstu

(...)
Planowanie
Planowanie procesu nauczania i wychowania oraz podejmowanie związanych z tym decyzji to jedno z ważniejszych dydaktyczno-wychowawczych aspektów pracy nauczyciela-katcchety. Należy do jego warsztatu zawodowego. Niezbędność planowania ujawnia się w wielu płaszczyznach życia szkoły. Wspomaga efektywność procesu kształcenia, zapewnia rytmiczność prowadzonej działalności oraz osiągnięcia uczniów, pozwala lepiej rozwijać i wykorzystać potencjał ucznia i nauczyciela, umożliwia integrację kształcenia. Jest warunkiem koniecznym, podyktowanym potrzebą jasnej, klarownej koncepcji kształcenia, ułatwiającej codzienną pracę nauczyciela oraz kontrolę nadzoru pedagogicznego. Chroni pracę katechety przed chaotycznością i przypadkowością oraz pozwala właściwie ją oceniać. Efektem finalnym jest dobro ucznia. Dla uczniów jest czynnikiem mobilizującym, wpływającym na końcowe efekty, pozwalając dostrzec sens procesu dydaktycznego oraz zrozumieć celowość poszczególnych zadań i strategii nauczania i oceniania. "Plan zapoczątkowany przez nauczyciela daje "wyczucie kierunku" zarówno uczniom, jak i jemu samemu, uczniom w dodatku uświadamia cele ukryte w zadaniach dydaktycznych wskazanych im do wykonania". Owocem tak pojętego planowania powinno być uzdolnienie katechizowanych do samodzielnej pracy i rozwoju wiary oraz świadomy udział w liturgii i życiu Kościoła. "Trzeba, aby nauczanie było uporządkowane według pewnych zasad, czyli przekazywane w sposób systematyczny, aby nie było improwizowane, ale udzielane według ustalonego planu, dzięki któremu osiągnie swój jasno określony cel" (CT 21).
Planowanie obejmuje następujące czynności:
- ustalenie ogólnych celów i zadań nauczania i wychowania, które mają być wykonane w określonym czasie.
- wytyczenie celów szczegółowych,
- operacjonalizacja celów,
- wskazanie, jakimi metodami i środkami te zadania można zrealizować i jak dokonywać kontroli i oceny uzyskanych wyników,
- ustalenie kryteriów wymagań,
- organizację odpowiednich ćwiczeń.
Rodzaje planowania
W dydaktyce rozróżnia się trzy rodzaje planowania i odpowiadające im rodzaje planów':
- kierunkowe -obejmuje cele poznawcze, wychowawcze i materiał nauczania, a dotyczy całego kursu określonych typów szkół i poziomów kształcenia: roku lub semestru.
(...)


Strona redakcyjna

Autorzy:
Maria Balsamska (klasa I)
Jolanta Madołek (klasa II)
Maria Brzostowska (klasa III)

Copyright by Drukarnia i Księgarnia Św. Wojciecha Sp. z o.o. Poznań 2003

ISBN 83-7015-704-1
Druk:
Drukarnia Św. Wojciecha, Poznań, ul. Chartowo 5

Dystrybucja:
Drukarnia i Księgarnia Św. Wojciecha Sp. z o.o.,
Dział Handlowy, pl. Wolności l, 60-967 Poznań,
tel. 061*852 91 86 w. 123, 132, fax w. 122,
e-mail: handel@ksw.com.pl









Powrót  •  Nasza oferta  •   Nowości  •   Najpopularniejsze  •   Szukaj

O nas   •   Kontakt   •   Regulamin zakupów   •   Karta stałego Klienta   •   Do pobrania