NotkaPrzedmiotem refleksji w tej książce jest przede wszystkim negatywna funkcja mediów w odniesieniu do ewangelizacji. Rozpatruje się ją na obszarze aktywnych w społeczeństwie mitów i obrazów. Dlatego w tytule zastosowano czytelny skrót myślowy: Mity i obrazy. Pierwsza część książki dotyczy mitów społecznych (Mitologizacja rzeczywistości), druga odnosi się do funkcjonowania obrazów rozpatrywanych w kontekście cywilizacji obrazu (Dominacja obrazu) i wreszcie część trzecia ukazuje najważniejsze zadania katolickich mediów, wynikające z omawianych zjawisk (Zadania mediów katolickich). Książka powstała na podstawie wykładów, które autor prowadził w roku akademickim 1997/98 w Studium Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Stanowi zaledwie zarys podjętej problematyki, jednakże należy żywić nadzieję, że przyczyni się do dalszych, pogłębionych już studiów i poszukiwań w świecie mitów i obrazów współczesnego człowieka. O nas Kontakt Regulamin zakupów Karta stałego Klienta Do pobrania |