Krzysztof Zajączkowski

Edukacja prozdrowotna. Przewodnik dla nauczycieli gimnazjum

Kategoria  katecheci, wychowawcy

Wydawnictwo Jedność
Cena 6.00 zł
ISBN 978-83-7224-379-9
120 stron
format 23,5x16x0,8 cm
oprawa miękka
Kielce 2001
waga 0.203 kg
nr kat. Rhema 31993
                                   



Towar lub tytuł już niedostępny


Notka

Edukacja prozdrowotna przewodnik dla nauczycieli gimnazjum
Prezentowane w publikacji Edukacja prozdrowotna propozycje z zakresu zajęć są adresowane do nauczycieli - wychowawców gimnazjum, którzy, zgodnie z "Podstawami programowymi obowiązkowych przedmiotów ogólnokształcących", są zobowiązani do realizacji tej problematyki w szkole. Przewodnik zawiera podstawy teoretyczne dla nauczyciela oraz scenariusze zajęć.
Przeprowadzenie tych zajęć nie wymaga od nauczyciela specjalnego przygotowania zawodowego. Wystarczy zapoznać się z wiadomościami zawartymi w pierwszej części przewodnika, a następnie z przebiegiem zajęć opisanym w konkretnym scenariuszu. Zajęcia można realizować w ramach tzw. lekcji wychowawczych lub potraktować jako element ścieżki międzyprzedmiotowej.
Podręcznik składa się z trzech głównych części.
Pierwsza z nich to "Część teoretyczna", w której znajdują się podstawowe informacje potrzebne do realizacji poszczególnych zajęć. Celem tej części jest podniesienie kompetencji nauczyciela do poziomu niezbędnego przy prowadzeniu tego typu zajęć. W części drugiej znajdują się scenariusze zajęć do przeprowadzenia z uczniami. Scenariusze te może realizować każdy nauczyciel. Wyjątek stanowią jedynie zajęcia dotyczące udzielania pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia. Te zajęcia może i powinna przeprowadzić osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie medyczne (lekarz, pielęgniarka, przeszkolony nauczyciel). Część trzecia, "Załączniki", to rysunki, ankiety, tabele, które ułatwią nauczycielowi zrealizowanie danego tematu.
W niniejszym podręczniku scenariusze zostały podzielone i "przypisane" do poszczególnych klas. Nie należy jednak tego podziału traktować w sposób sztywny. Prowadzący zajęcia może, jeżeli uzna to za wskazane i uzasadnione, zmienić kolejność realizowanych zagadnień.
(Rh)









Powrót  •  Nasza oferta  •   Nowości  •   Najpopularniejsze  •   Szukaj

O nas   •   Kontakt   •   Regulamin zakupów   •   Karta stałego Klienta   •   Do pobrania