Anna Szudra, Katarzyna Uzar (red.)

Personalistyczny wymiar filozofii wychowania tom 1

Kategoria  naukowe

Wydawnictwo KUL
Cena 33.30 zł
ISBN 978-83-7363-870-9
(gabaryt L - 2XL)
waga 0.670 kg
nr kat. Rhema 28105
                                   



Towar lub tytuł już niedostępny


Spis treści

OD REDAKCJI

I. FILOZOFIA WYCHOWANIA I PEDAGOGIKI

Giovanni Reale
METAFIZYKA OSOBY JAKO PODSTAWA WYCHOWANIA

Alfred Marek Wierzbicki
PEDAGOGICZNA MOC FILOZOFII

Kazimierz Krajewski
PERSONALIZM ETYCZNY JAKO FILOZOFIA PIERWSZA

Carlo Nanni
PERSONALISTYCZNY WYMIAR FILOZOFII WYCHOWANIA

Marian Nowak
MODELE UPRAWIANIA FILOZOFII WYCHOWANIA. FILOZOFIA STOSOWANA A FILOZOFIA WYCHOWANIA

Stanisław Palka
FILOZOFIA WYCHOWANIA I FILOZOFIA W WYCHOWANIU - SZKIC METODOLOGICZNY

Lucyna Górska
FILOZOFIA JAKO ŹRÓDŁO INSPIRACJI W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH

Witold Starnawski
MOC PRAWDY CZYNNIKIEM WYCHOWANIA

Jarosław Gara
WOLNOŚĆ I ODPOWIEDZIALNOŚĆ - EGZYSTENCJALNE PRZESŁANKI DIALOGICZNEJ FILOZOFII CZŁOWIEKA I FILOZOFII WYCHOWANIA

Andrej Raj sky
DlALOGICZNA STRUKTURA ZWIĄZKU WYCHOWAWCZEGO W PERSONALISTYCZNEJ FILOZOFII LuiGI STEFANINIEGO

Wiesława Sajdek
KONCEPCJA OSOBY W FILOZOFII AUGUSTA CIESZKOWSKIEGO


II. AKSJOLOGICZNE PROBLEMY WYCHOWANIA I EDUKACJI

Anna Lendzion
KSZTAŁTOWANIE SUMIENIA W ŚWIETLE PERSONALIZMU ETYCZNEGO

Barbara Kiereś
WSPÓŁCZESNA PEDAGOGIKA A PROBLEM GODNOŚCI CZŁOWIEKA

Dorota Luber
AKSJOLOGIA WYCHOWANIA W KONTEKŚCIE EWOLUCJI MYŚLI FILOZOFICZNEJ. WYBRANE ASPEKTY

Ewa Latacz
OBIEKTYWIZM ANTROPOLOGICZNY FUNDAMENTEM WYCHOWANIA MIŁOŚCI - REFLEKSJE W OPARCIU O POGLĄDY KAROLA WOJTYŁY

Aleksandra Mordzińska
AUTONOMIA I WOLNOŚĆ JEDNOSTKI W PEDAGOGICZNEJ KONCEPCJI IMMANUELA KANTA

Paweł Walczak
PEDAGOGIA AGATOLOGICZNA JAKO PROJEKT TISCHNEROWSKIEJ PAIDEI

Michał Styczyński
WSPÓLNOTA EDUKACYJNA PRZESTRZENIA WYCHOWANIA DO WARTOŚCI

Aldona Molesztak
WSPÓŁCZESNY ŚWIAT WARTOŚCI A WYCHOWANIE


III. WYBRANE PROBLEMY WYCHOWANIA ZORIENTOWANEGO NA OSOBĘ

Stanisław Chrobak
TOŻSAMOŚĆ CZŁOWIEKA W PRYZMACIE NADZIEI

Ewa Domagała-Zyśk
ELEMENTY "FILOZOFII NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI" JEANA VANIERA, A WSPÓŁCZESNE TENDENCJE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Agnieszka Wielgus
PERSONALISTYCZNE ASPEKTY PEDAGOGII IGNACJAŃSKIEJ

Iwona Jazukiewicz
AUTORYTET MISTRZA

Cezary Hendryk
O ISTOCIE TAKTU PEDAGOGICZNEGO

Andrzej Kołakowski
PODMIOTOWOŚĆ OSOBY W ŚWIETLE WYBRANYCH KONCEPCJI WYCHOWANIA PAŃSTWOWEGO

Blanka Kudlacova
ANTROPOLOGICZNA PERSPEKTYWA EDUKACJI W SPOŁECZEŃSTWIE POSTMODERNISTYCZNYM

Krzysztof Łuszczek
ANTROPOLOGICZNE ASPEKTY WSPÓŁCZESNEJ KONSUMPCJI W PERSPEKTYWIE PEDAGOGICZNEJ

Elżbieta Olek
ROLA MUZYKI W ROZWOJU OSOBOWYM CZŁOWIEKA W UJĘCIU FILOZOFII STAROŻYTNEJ. WYBRANE ASPEKTY

Tomasz Jaszczewski
NAUCZANIE ETYKI KAROLA WOJTYŁY JAKO ISTOTNY ELEMENT KSZTAŁTOWANIA POSTAWY ETYCZNEJ WŚRÓD SŁUCHACZY SZKÓŁ MEDYCZNYCH

NOTY O AUTORACH









Powrót  •  Nasza oferta  •   Nowości  •   Najpopularniejsze  •   Szukaj

O nas   •   Kontakt   •   Regulamin zakupów   •   Karta stałego Klienta   •   Do pobrania