Justyna Truskolaska

Osoba i zabawa

Kategoria  naukowe

Wydawnictwo KUL
Cena 23.80 zł
ISBN 978-83-7363-616-3
(gabaryt L - 2XL)
waga 0.358 kg
nr kat. Rhema 26269
                                   



Towar lub tytuł już niedostępny


Spis treści

WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ I
HISTORIA I POJĘCIA ZABAWY

1. Historyczny rozwój zabawy
1.1. Społeczeństwa pierwotne - aktywność i wspólnotowość
1.2. Starożytność
1.3. Średniowiecze - dorośli jak dzieci
1.4. Wiek XVI-XVIII - zabawa w kręgu towarzyskim
1.5. Przełom XIX-XX wieku - zapowiedź nowej epoki
1.6. Wiek XX - Kryzys wspólnotowości i aktywności ludycznej

2. Rodzaje i definicje zabawy
2.1. Zabawa zwierząt - zabawa ludzi
2.2. Zabawa dzieci i dorosłych
2.3. Podstawowe definicje zabawy
2.4. Porównanie pojęć: "zabawa", "gra", "sztuka", "rozrywka"
2.5. Określenie pojęcia "zabawa"

ROZDZIAŁ II
ZABAWA JAKO ZJAWISKO PSYCHOLOGICZNO-SOCJOLOGICZNE

1. Zabawa w aspekcie psychologicznym
1.1. Rozwój zabaw od dziecięctwa do dorosłości
1.2. Funkcje zabaw- potrzeby, które zaspokaja zabawa
1.3. Mechanizmy wychowawcze zachodzące podczas bawienia się

2. Zabawa w aspekcie społeczno-kulturowym
2.1. Zabawa a grupa
2.2. Zabawa w społeczeństwie
2.3. Kulturotwórcza rola zabawy

ROZDZIAŁ III
ZABAWA W ŚWIETLE FILOZOFII PERSONALISTYCZNEJ

1. Człowiek jako osoba
1.1. Rodzaje personalizmu
1.2. Właściwości osoby ludzkiej
1.3. Ujawnienie osoby przez czyn
1.4. Zabawa jako czyn

2. Osoba i jej rozwój
2.1. Rozwój następstwem potencjalności
2.2. Wartość osoby
2.3. Moralne źródło rozwoju osoby. Transcendencja i integracja osoby w czynie
2.4. Samostanowienie drogą rozwoju
2.5. Zabawa jako samostanowienie

3. Osoba we wspólnocie
3.1. Otwartość na drugiego - fundamentem wspólnoty
3.2. Dobro wspólne
3.3- Uczestnictwo
3.4. Zabawa jako uczestnictwo

ROZDZIAŁ IV
ZABAWA JAKO CZYNNIK WYCHOWAWCZY

1. Zabawa w wychowaniu w świetle podstawowych tez personalizmu
1.1. Aplikacja tez antropologiczno-etycznych do sfery ludyzmu
1.2. Ciągłość procesu wychowania
1.3. Miejsce zabawy w wychowaniu
1.4. Samowychowanie a zabawa
1.5. Cechy dobrej zabawy

2. Przykłady współczesnych propozycji zastosowania zabawy w wychowaniu
2.1. Harcerstwo
2.2. Akademia Młodzieżowa
2.3. Uniwersytet Trzeciego Wieku
2.4. Pedagogika zabawy

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA









Powrót  •  Nasza oferta  •   Nowości  •   Najpopularniejsze  •   Szukaj

O nas   •   Kontakt   •   Regulamin zakupów   •   Karta stałego Klienta   •   Do pobrania