Halina W Wrońska CM

Katecheza a małe grupy szkolne i parafialne

Kategoria  naukowe

Wydawnictwo KUL
Cena 47.60 zł
ISBN 978-83-7363-626-2
(gabaryt L - 2XL)
waga 0.876 kg
nr kat. Rhema 23606
                                   



Towar lub tytuł już niedostępny


Spis treści

WSTĘP


ROZDZIAŁ I
RELACJE MIĘDZY NAUCZANIEM RELIGII W SZKOLE A KATECHEZĄ PARAFIALNĄ

1. Ukierunkowanie nauczania religii w szkole
1.1. Koncepcje nauczania religii w szkole w krajach Europy Zachodniej
1.2. Poszukiwanie modelu nauczania religii w Polsce
1.3. Cele, zadania i metody realizacji lekcji religii w szkole
2. Specyfika katechezy parafialnej
2.1. Parafia miejscem realizacji katechezy
2.2. Cele i zadania katechezy parafialnej
2.3. Katecheza permanentna dostosowana do wieku
3. Komplementarność nauczania religii w szkole i katechezy parafialnej
3.1. Dyskusje nad relacją między szkolnym nauczaniem religii a katechezą parafialną
3.2. Komplementarność nauczania religii w szkole i katechezy parafialnej według dokumentów Kościoła
3.3. Korelacja nauczania religii z edukacją szkolną
3.4. Komplementarność nauczania religii w szkole i katechezy parafialnej w Programie nauczania religii


ROZDZIAŁ II
GRUPA JAKO ŚRODOWISKO KATECHETYCZNO-WYCHOWAWCZE

1. Pojęcie, rodzaje i dynamika funkcjonowania grupy
1.1. Pojęcie i rodzaje grup
1.2. Dynamika funkcjonowania grupy
2. Grupy szkolne i ich znaczenie wychowawcze
2.1. Rola klasy szkolnej w realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych
2.2. Struktura i morale grupy klasowej
2.3. Znaczenie wychowawcze grup szkolnych
3. Grupy parafialne i ich znaczenie pastoralno-katechetyczne
3.1 Znaczenie pastoralno-katechetyczne grup parafialnych
3.2. Katecheza w ruchach i grupach religijnych


ROZDZIAŁ III
WPŁYW GRUPY NA TOŻSAMOŚĆ KATECHEZY

1. Znaczenie grupy w przepowiadaniu słowa Bożego i w liturgii
1.1. Rola Biblii w katechezie małych grup
1.2. Rola liturgii w katechezie małych grup
2. Rola grupy w rozwoju wiary i życia chrześcijańskiego
2.1. Wiara jako łaska i dar
2.2. Wiara wyrażona świadectwem życia
2.3. Katecheza kulturowa wychowująca do życia chrześcijańskiego
2.4. Postawa wiary drogą do życia chrześcijańskiego
3. Współpraca katechetyczna różnych grup i środowisk
3.1. Współpraca katechetyczna rodziny i parafii
3.2. Współpraca rodziny i parafii ze szkołą
3.3. Współpraca katechetyczna z mediami


ROZDZIAŁ IV
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W GRUPIE JAKO INSPIRACJA DLA KATECHEZY

1. Czynniki wspólnototwórcze katechezy
1.1. Wspólnotowy charakter katechezy
1.2. Rola słowa Bożego w katechezie wspólnotowej
1.3. Znaczenie modlitwy i liturgii dla katechezy wspólnotowej
2. Katechetyczny dialog międzyosobowy
2.1. Pojęcie i warunki dialogu
2.2. Katecheza w służbie dialogu zbawczego
2.3. Dialog katechety z katechizowanymi
2.4. Dialog katechety z rodzicami uczniów i z gronem pedagogicznym
3. Animacyjna postawa katechety
3.1. Ogólna charakterystyka postaw
3.2. Animacja jako styl relacji osobowych katechety
3.3. Katecheta-animator wobec napięć i konfliktów w grupie


ROZDZIAŁ V
PROPOZYCJE METODYCZNE SŁUŻĄCE DYNAMIZOWANIU KATECHEZY

1. Formacja permanentna katechetów
1.1. Formacja permanentna w służbie rozwoju osobowości katechety
1.2. Czynniki sprzyjające formacji katechetów
1.3. Miejsce formacji permanentnej w programie duszpasterskim
1.4. Ośrodki i formy formacji
2. Programowanie katechetyczne
2.1. Istota i etapy programowania
2.2. Organizacja programowania
2.3. Współpraca różnych podmiotów programowania katechetycznego
3. Koordynacja i weryfikacja działalności katechetycznej
3.1. Koordynacja jako etap zorganizowanej działalności katechetycznej
3.2. Rola koordynacyjna różnych podmiotów katechezy
3.3. Weryfikacja jako etap zorganizowanej działalności katechetycznej
3.4. Samokontrola i samoocena pracy katechetycznej

ZAKOŃCZENIE

WYKAZ SKRÓTÓW

BIBLIOGRAFIA

SUMMARY

RIASSUNTO

TABLE OF CONTENTS

INDICE









Powrót  •  Nasza oferta  •   Nowości  •   Najpopularniejsze  •   Szukaj

O nas   •   Kontakt   •   Regulamin zakupów   •   Karta stałego Klienta   •   Do pobrania