NotkaKsiążka Vincenta J. Millera jest głęboką analizą kultury konsumpcyjnej. Autor ukazuje świat, w którym tradycje i kultury traktowane są jak przedmioty. W tym świecie także chrześcijaństwo staje się towarem, obiektem konsumpcji, który można reklamować, sprzedawać, wykorzystywać lub odrzucić jako zużyty. Religia w kulturze konsumpcji nie oznacza autentycznej relacji człowieka z Bogiem, a staje się tylko zbiorem pustych symboli.
WstępNie jest to książka o religii na tle kultury konsumpcyjnej, lecz książka o losach religii w kulturze konsumpcyjnej. Te dwa tematy są ze sobą spokrewnione, ale różne. Wielu z nas, sfrustrowanych banalnością konsumpcjonizmu, zwraca się ku religii, szukając trwałych wartości i ideałów. Liczne religie oferują je, dlatego też warto przeciwstawić religię kulturze konsumpcyjnej. Socjolog Robert Bocock w zakończeniu swej ważnej i cennej książki o konsumpcjonizmie pisze o wielkim potencjale tradycji religijnych i różnych wspólnot, zdolnych przeciwstawić się konsumpcjonizmowi. W świetle destrukcji dokonanej przez zaawansowany kapitalizm są one "być może ważniejsze dla przyszłości naszej planety, niż sobie dotąd wyobrażaliśmy".1 Autor zwraca uwagę, że Stany Zjednoczone, światowy lider w dziedzinie konsumpcji, są najbardziej religijnym spośród rozwiniętych społeczeństw kapitalistycznych. Ponadto religia amerykańska jest głęboko przeniknięta purytańską tradycją religijną, bardzo krytyczną wobec konsumpcji i pobłażania sobie. Występuje tu wielka rozbieżność między przekonaniami religijnymi a praktyką.
O nas Kontakt Regulamin zakupów Karta stałego Klienta Do pobrania |