Notka
Gry komputerowe i Internet stały się dziś częścią tożsamości dziecka i młodego człowieka. Olbrzymie zainteresowanie nimi jest faktem, z którym nie bardzo umieją sobie radzić rodzice, przeczuwający płynące stąd zagrożenia, ale i możliwe korzyści.
Thomas Feibel, niemiecki dziennikarz Der Spiegel i Die Zeit, zainteresowany szczególnie rolą mediów w wychowaniu, omawia i klasyfikuje gry komputerowe oraz analizuje ich miejsce pośród innych zajęć i zabaw dziecka w kontekście współczesnego społeczeństwa. Tłumaczy przyczyny fascynacji grami: wyznaczają one odrębny obszar kultury młodzieżowej i pozwalają dać upust fantazji poprzez kreację wirtualnych światów oraz możliwość wcielenia się w wybranych bohaterów. Autor wskazuje też na powody niepokoju rodziców, gdy dziecko jest zbytnio zaabsorbowane grami brutalnymi.
W rezultacie czytelnik dostaje do ręki bezcenny przewodnik, ułatwiający orientację w nie do końca rozpoznawalnym świecie. Otrzymuje też słowa zachęty do dialogu z "pokoleniem komputera", pozwalające mu sprostać nowym wyzwaniom wychowawczym.