J. Chwaszcz, M. Pietruszka, D.ks Sikorski

Media - uzależnienia, fakty i mity

Kategoria  naukowe

Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej GAUDIUM
Cena 20.00 zł
ISBN 83-89659-12-3
191 stron
format 16,5x10,5x1 cm
oprawa miękka
Lublin 2005
waga 0.144 kg
nr kat. Rhema 14931
                                   



Towar lub tytuł już niedostępny


Notka

(...) Środki masowego przekazu stanowią współcześnie istotny czynnik kształtujący kulturę społeczną i postawy ludzi. Stają się także przedmiotem badań i dyskusji na gruncie wielu dziedzin nauki. Mass media budzą również zainteresowania psychologii. Głównym obszarem badań jest wpływ treści medialnych na człowieka. Stwierdzono różnorakie formy oddziaływania mediów na odbiorcę, zarówno pozytywne, jak i negatywne (...).(fragment książki)

Książka koncentruje się na analizie psychologicznych mechanizmów oddziaływania mediów na człowieka oraz konsekwencjach ich nadużywania. Kolejno omówiono funkcje poszczególnych mediów i specyfikę ich oddziaływania. Przybliżono rolę środków masowego przekazu w kulturze. Ukazano istotę uzależnienia od mass-mediów i kryteria diagnostyczne ułatwiające rozpoznanie go. Przedstawiono szkody wywołane nadużywaniem mediów i propozycję oddziaływań profilaktycznych.

(Rh)









Powrót  •  Nasza oferta  •   Nowości  •   Najpopularniejsze  •   Szukaj

O nas   •   Kontakt   •   Regulamin zakupów   •   Karta stałego Klienta   •   Do pobrania