Jacek Fronczak (red.)

Ilustrowany przewodnik po Biblii. 400 fascynujących pytań i odpowiedzi

Kategoria  biblia

Reader's Digest
Cena 128.30 zł
ISBN 83-88243-74-8
336 stron
format 22x29 cm
oprawa twarda
Warszawa 2003 r.
waga 1.418 kg
nr kat. Rhema 01955

Do każdej przesyłki dołączamy książkę-prezent!

                                   



Pozycja archiwalna.
Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.



  Koszty wysyłki

 
  Płatność z góry

  Odbiór w kiosku Ruchu (dostawa do 2 dni) 4,00 zł
  Odbiór na poczcie (dostawa do 2 dni) 7,00 zł
  Odbiór w paczkomacie (dostawa do 2 dni) 8,49 zł
  Przesyłka pocztowa (dostawa do 48 godz.) 8,40 zł
  Przesyłka kurierska (dostawa do 24 godz.) 12,00 zł

  Płatność przy odbiorze

  Odbiór osobisty* 0,00 zł
  Przesyłka pocztowa (dostawa do 48 godz.) 10,80 zł
  Przesyłka kurierska (dostawa do 24 godz.) 14,50 zł
  Odbiór na poczcie (dostawa do 2 dni) 8,70 zł
  Odbiór w paczkomacie (dostawa do 2 dni) 11,50 zł
  *Zapraszamy do bezpłatnego odbioru zakupionego towaru w naszej księarni w Krakowie,
  ul. Lubicz 10, koło dworca głównego PKP (można zapłacić gotowką lub kartą).                               Mapa
  Księgarnia czynna od poniedziałku do piątku od 8 do 18 i w soboty od 8 do 14.

WstĘp

(...)
Biblia jest przede wszystkim Księgą wiary. Jej pierwsza część, Stary Testament, wyrosła z wiary biblijnego Izraela, a następnie ją rozwijała, krzepiła i kształtowała. Część druga, Nowy Testament, stanowi dzieło pierwszych pokoleń uczniów i wyznawców Jezusa Chrystusa, zrodzone również z wiary i dla wiary. Na żyznej glebie, na której powstały księgi święte, wyrosły trzy wielkie religie monoteistyczne: judaizm, chrześcijaństwo i islam. Ogromne rozpowszechnienie i oddziaływanie Biblii sprawiły, że stała się też ona fundamentem duchowości i kultury, a jej znaczenie i wpływy wykraczają poza funkcje ściśle religijne i teologiczne.
Czytanie Biblii oraz jej prawidłowe zrozumienie nie jest zadaniem łatwym. Powstawała w przeciągu kilkunastu stuleci, jej opracowywanie zaś zakończono prawie dwa tysiące lat temu. Odzwierciedla ona warunki właściwe światu starożytnemu, szczególnie obszarowi Palestyny i Bliskiego Wschodu, pod wieloma względami mocno odmienne od istniejących dzisiaj. Lektura
ksiąg świętych wymaga zatem odpowiednich pomocy, przybliżających dawne realia historyczne, geograficzne, społeczne i religijne. Tylko w ten sposób można poznać zawarte w Biblii orędzie, którego sedno stanowi podkreślenie życiodajnej obecności Boga w świecie i w dziejach ludzkości. Jej najbardziej widocznym przejawem stało się działanie zbawcze, podjęte i urzeczywistnione w dziejach narodu Pierwszego Przymierza oraz w osobie i posłannictwie Jezusa Chrystusa.
ILUSTROWANY PRZEWODNIK PO BIBLII to starannie opracowane kompendium, które przybliża i naświetla zawarte w Piśmie Świętym orędzie i jego tło. Całość przedstawiono w formie ponad 400 pytań i odpowiedzi, ubogaconych o ponad 300 odpowiednio dobranych ilustracji, a także ponad 100 not informacyjnych i wstawek objaśniających ważniejsze biblijne wydarzenia, tradycje i zwyczaje. Ilustracje, z których znaczna część to reprodukcje nieśmiertelnych dzieł sztuki, stanowią ważne uzupełnienie tekstu. Czytelnik otrzymuje też dokładne oznaczenia źródeł przytoczonych cytatów i aluzji biblijnych, czyli nazwę Księgi oraz numerację odnośnego rozdziału i wersu bądź wersetów, co znacznie ułatwia odnalezienie tekstu Biblii i jego samodzielną lekturę.
Ks. prof. dr bab. Waldemar Chrostowski

Fragment tekstu

(...)
Dlaczego Jezus sam wybierał uczniów?
Wiele znaczących postaci starożytności - od żydowskich rabinów po greckich filozofów - gromadziło wokół siebie uczniów. Pełnili oni funkcje czeladników, terminujących pod okiem podziwianych nauczycieli w nadziei, że pewnego dnia również staną się znani. Zazwyczaj to uczniowie zabiegali o przyjęcie pod opiekę nauczyciela, tymczasem Ewangelie podkreślają, że Jezus sam wyszukiwał sobie uczniów. Tworzyli oni silnie zróżnicowaną grupę i często sprawiali wrażenie kandydatów zupełnie nieodpowiednich do pobierania nauk. Byli wśród nich rybacy poborcy podatkowi, zeloci, kobiety opętane przez demony, a także osoby należące do wyższych grup społecznych.
Uczniowie Jezusa nie aspirowali do zgłębiania Tory lub tajemnic innych dziedzin wiedzy. Byli to emisariusze powołani do wiernej służby Jezusowi, często za cenę porzucenia dotychczasowych zajęć, a nawet życia rodzinnego. Znaczenie ich misji polegało nie tylko na tym, że po odejściu Nauczyciela kontynuowali Jego dzieło. Sprawą równie istotną było to, że tworzyli oni wędrowną wspólnotę, wcielającą w życie wartości, które głosił Jezus. Żyli i pracowali wśród odtrąconych, chorych i nędzarzy. Nie przestrzegali postów, jak faryzeusze czy uczniowie Jana Chrzciciela, gdyż najczęściej wędrowali z niemal gołymi rękoma - nie mieli pomocników, żywności ani pieniędzy. Całym ich bogactwem było przesłanie o królestwie Bożym.
Jak Szymon Piotr spotkał Jezusa?
Choć Ewangelie podają trzy różne opisy pierwszego spotkania Szymona Piotra z Jezusem, łączy je wspólny motyw - z każdego bowiem emanuje nieodparta siła oddziaływania Jezusa. Św. Mateusz i św. Marek podają, że gdy Jezus ujrzał nad jeziorem braci Szymona i Andrzeja, którzy zarzucali przy brzegu sieci, rzekł do nich po prostu: "Pójdźcię za Mną, a uczynię was rybakami ludzi". Niczego więcej nie wyjaśniał. Oni zaś, nie tracąc czasu na zwijanie sprzętu rybackiego, "(...) natychmiast zostawiwszy sieci, poszli za Nim". Nic nie wskazuje na to, by którykolwiek z braci widział Jezusa przedtem i by z Nim się stykał.
Ewangelia według św. Jana podaje, że gdy Andrzej, uczeń Jana Chrzciciela, ujrzał, jak Jan, wska-zując na Jezusa, mówi: "Oto Baranek Boży", postanowił pójść za Nim. Najpierw jednak odnalazł swego brata, Szymona, i "(...) przyprowadził go do Jezusa", który rzekł: "Ty jesteś Szymon, syn Jana; ty
będziesz nazywał się Kefas". Po aramejsku oznacza to skałę (gr.petros, stąd imię Piotr).
W Ewangelii według św. Łukasza Jezus po raz pierwszy spotyka Szymona w jego domu, lecząc teściową Szymona z gorączki. Ich drugie spotkanie następuje nad Jeziorem Galilejskim, gdzie Jezus na-ucza tłumy. Uwalniając się od ścisku napierającej na niego ciżby, Jezus ujrzał rybacką łódź Szymona i zapytał, czy mógłby do niej wsiąść. Po czym"(...) nieco odbił od brzegu", by go lepiej słyszano i widziano. Gdy zakończył nauczanie, poradził Szymonowi, by ten skierował się na głębsze wody i tam zarzucił sieci. Szymon oświadczył, że wprawdzie przez całą noc nic nie złowili, lecz "(...) na Twoje słowo (zwracał się przecież do człowieka, który leczył w jego domu) zarzucę sieci". Sieć zagarneła wkrótce ogromną ławicę ryb, a Szymon doznał obezwładniającej go obecności jakiejś niezwykłej mocy. Gdy tylko dopłynęli do lądu, zarówno Szymon, jak i jego towarzysze, Jakub i Jan, (...) zostawili wszystko i poszli" za Jezusem.(...)




                                                                                                                                                      




Powrót  •  Nasza oferta  •   Nowości  •   Najpopularniejsze  •   Szukaj

O nas   •   Kontakt   •   Regulamin zakupów   •   Subskrypcja nowości   •   Karta stałego Klienta   •   Ciekawe strony   •   Do pobrania