Edukacja artystyczna. Dylematy teorii i praktyki

Kategoria  pedagogika

Wydawnictwo WAM
Cena 59.00 zł

ISBN 978-83-277-1336-0
waga 0.548 kg
nr kat. Rhema 57279

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Pozycja archiwalna.

Zadzwoń i zamów

Zamów przez e-mail

Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.


Pokaż koszyk

Notka

Monografia pt. Edukacja artystyczna. Dylematy teorii i praktyki doskonale wpisuje się w nowatorski nurt badań dotyczących kultury artystycznej, jej wybitnych postaci i dorobku manifestującego się poprzez dzieła szeroko pojętej sztuki oraz jest kompatybilna z całokształtem procesów, zjawisk i aktywności duchowej człowieka wyrażającej się w artystycznej kreacji. Propozycje autorów, zawarte w artykułach dotyczących edukacji artystycznej w różnych wymiarach sztuki, zachęcają do pogłębionej analizy własnych działań edukacyjnych, pozwalają na pełniejszą refleksję etyczną, korzystniejsze rozumienie różnorodnych zjawisk, mądrą konsumpcję dóbr kulturowych i doświadczenie bogactwa estetycznych przeżyć. Wskazują jak kształtować tożsamość narodową, porządek etyczny i moralny oraz metafizyczną duchową głębię.
Szeroka problematyka niniejszej publikacji, w dużej mierze oparta na autorskich działaniach artystycznych i wielorakich doświadczeniach edukacyjnych, dostarcza narzędzi do rozstrzygnięcia szeregu z tytułowych dylematów dotyczących teorii i praktyki oraz wskazuje drogi jakościowego przekształcenia edukacji artystycznej, doskonalenia i modyfikowania indywidualnych praktyk w myśl ogólnowychowawczej roli sztuki. Nacechowane artyzmem refleksje autorów artykułów są interesującą propozycją dla wyraźnie zaniedbywanej przez system szkolny edukacji artystycznej, propozycją rozumienia zjawisk i kształtowania kultury estetycznej człowieka, wyrabiania dobrego smaku oraz wdrażania wiedzy o kulturze i sztuce oraz wspierania procesów doznania prawdy, dobra i piękna.
Z recenzji prof. dr hab. Teresy Żebrowskiej
(Rh)

 

Powrót