A. Rynio, K. Stępień (red.)

Bogactwo młodości wyzwaniem dla wychowawców XXI w.

Kategoria  popularnonaukowe

SERVIRE VERITATI-
Cena promocyjna 18.90 zł 20.00 zł
oszczędzasz 1.10 zł
Najniższa cena z 30 dni przed promocją 18.90 zł

ISBN 978-83-7702-106-4
230 stron
format 145x205x13 mm
oprawa miękka
wydane Lublin 2010
w sprzedaży od 19.02.2013
waga 0.304 kg
nr kat. Rhema 39206

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Dodaj do koszyka

Pokaż koszyk

Notka

Książka "Bogactwo młodości wyzwaniem dla wychowawców XXI wieku" gromadzi materiały z dwóch niezwykle owocnych spotkań nauczycieli i wychowawców. Pierwszym z nich była VIII Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli i Wychowawców, zorganizowana 14 III 2009 r. w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II przez Fundację Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej oraz Instytut Pedagogiki KUL. Drugim było sympozjum "Młodość wolna od agresji" zorganizowane 10 X 2009 r. przez Fundację Servire Veritati Starostwo Powiatowe w Lublinie. Celem obrad i będącej ich pokłosiem publikacji jest wskazanie na potencjał młodości i zadania stojące przed nowoczesnym nauczycielem i wychowawcą.
Książka zawiera cztery części: w pierwszej ukazano na płaszczyźnie filozoficzno-antropologicznej konieczne wyznaczniki kultury młodości, czynniki integralnego rozwoju młodzieży wyróżniane przez psychologię oraz wskazówki pedagogiczne pozwalające odkryć fenomen młodości. W części drugiej dokonano refleksji nad młodością w jej relacjach osobowych: odniesienia młodych do najwyższego Bytu Osobowego i religii, miłości i przyjaźni tworzących niezmienny kontekst życia młodych, opuszczania gniazda rodzinnego. W części trzeciej podjęto problem wpływu mediów na młodych, ich idealizmu na tle materializmu współczesnej kultury oraz roli szkoły i nauczyciela w rozwijaniu intelektualnych darów i możliwości młodzieży. Część czwartą tworzą wybrane artykuły dotyczące problemu agresji, jej społecznych, kulturowych i psychologicznych uwarunkowań, a szczególnie zjawiska wykluczenia społecznego, wpływu tradycyjnych i nowych mediów na wzrost młodocianej agresji oraz pracy z uczniem agresywnym.
Autorzy niniejszej publikacji reprezentują różne katedry uniwersyteckie i różne dyscypliny, od filozofii i antropologii przez socjologię do psychologii i pedagogiki, wnosząc szczególnie cenne bogactwo wiedzy i doświadczenia pedagogicznego. Spotykając się podczas konferencji i na łamach niniejszej książki z nauczycielami i wychowawcami jako słuchaczami i czytelnikami, wspólnie obradują twórczo i w poczuciu odpowiedzialności o sprawach osób młodych, ukazując pobocznie także godny podkreślenia potencjał Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i samego Lublina jako miasta nauki i wytężonej pracy intelektualnej.
Mamy nadzieję, że niniejsza książka, obok innych publikacji tego typu, spełni ważne zadanie uruchomienia - wobec niepokojącego zjawiska zagrożenia fragmentaryzacją tożsamości współczesnej młodzieży, jej poczuciem braku sensu i bezpieczeństwa - konstruktywnego społecznego dyskursu przy współudziale wszystkich zaangażowanych w duchu odpowiedzialności w pracę z ludźmi młodymi. (Rh)

 

Powrót