Mariusz naukowa Gajewski (red.)

Grupy kultowe. Uwarunkowania społeczne

Kategoria  psychologia

Wydawnictwo WAM
Cena 69.00 zł

ISBN 978-83-7767-109-2
waga 0.788 kg
nr kat. Rhema 37925

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Pozycja archiwalna.

Zadzwoń i zamów

Zamów przez e-mail

Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.


Pokaż koszyk

Notka

Wraz z rozwojem społeczeństwa zmienia się człowiek i jego religijność. W tej nowej rzeczywistości szerzą się różnego rodzaju kulty głoszące swoje "autorskie" koncepcje Boga, człowieka i świata. Od lat budzą one rozmaite kontrowersje. I temu przede wszystkim poświęcona jest niniejsza książka.
Z upływem czasu zmieniają się również zorganizowane formy kultu. Grupy kultowe nie stanowią kategorii zamkniętej, a to sprawia, że badacz zjawiska winien wykazywać nieustanną czujność intelektualną, a także odwagę kwestionowania utartych schematów myślenia. Nie wszystko, co wiąże się z nową religijnością, należy przekreślać. Naiwnością byłoby jednak przyjmować bezkrytycznie wszelkie idee i formy kultu, jakie grupy te proponują swoim wiernym.
Zarysowana i omówiona w publikacji przestrzeń społecznego funkcjonowania sekt i grup kultowych wprowadza czytelnika w złożoną problematykę duchowości pogranicza. Autorzy poszczególnych rozdziałów w sposób przystępny, a zrazem profesjonalny podejmują wyznaczony przez siebie obszar badawczy z perspektywy filozoficznej, teologicznej, pedagogicznej, psychologicznej, socjologicznej i prawnej.
W książce czytelnik znajdzie konkretne dane i usystematyzowaną wiedzę teoretyczną. Autorzy, opisując społeczne konteksty funkcjonowania kontrowersyjnych grup kultowych, wnoszą w temat wiele nowych treści i odkrywają przed czytelnikiem nowe, mało znane aspekty społecznego "bytowania" grup kultowych. Podjęte tematy z pewnością wzbudzą w czytelniku emocje, a dzięki przekazaniu solidnej wiedzy będą inspirować do przemyśleń i refleksji. Stąd publikacja może okazać się przyczynkiem do dalszego pogłębienia studium proponowanego tematu. (Rh)

 

Powrót