Leon Dyczewski (red.)

Jaka informacja?

Kategoria  naukowe

Wydawnictwo KUL
Cena 33.30 zł

ISBN 978-83-7363-832-7
waga 0.506 kg
nr kat. Rhema 27368

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Pozycja archiwalna.

Zadzwoń i zamów

Zamów przez e-mail

Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.


Pokaż koszyk

Spis treści

Wstęp

I

Iwona Hofman, Czy istnieje jeszcze informacja dziennikarska?
Leon Dyczewski, Kryteria rzetelnej informacji
Stanisław Jędrzejewski, Newsy a narracyjna forma informacji
Jacek Dąbała, Intryga i napięcie w informacji telewizyjnej
Małgorzata Żurakowska, Zależność informacji od źródeł
Robert Szwed, Proces produkcji informacji: od gatekeepera do public relations
Bogusław Nierenberg, Zarządzanie informacją
Maria Teresa Lizisowa, Informacja czy manipulacja. O stylistycznej akomodacji w wyrażaniu prawdy i fałszu


II

Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Informacja w reportażu
Michał Gajlewicz, Informacja w reklamie
Aneta Duda, Public relations - informacja?
Małgorzata Sławek-Czochra, Graffiti jako źródło informacji
Helena Wilczewska-Łepkowska, Informacja w polskiej telewizji publicznej i białoruskiej telewizji państwowej
Joanna Reszka, Informacja w dzienniku obywatelskim Wiadomości24.pl i "Gazecie Wyborczej"


III

Janusz Włodzimierz Adamowski, Czy i na ile można wierzyć temu, co widzimy i słyszymy w dzisiejszych mediach?
Ignacy Rutkiewicz, Aspekty etyczne informacji i odpowiedzialność
Piotr Francuz, Psychospołeczne aspekty tworzenia i odbioru informacji
Maciej Łętowski, Informacja o osobach publicznych. Uwagi do wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 12 V 2008 roku o niezgodności art. 213 kk z konstytucją
Joanna Gepfert, Rola informacji w społeczności lokalnej
Ks. Marek Pytko, Informacja w życiu Kościoła a media
Angelika W. Wyka, Europejskie Obserwatorium Dziennikarskie sposobem zdobywania informacji?


IV

Sylwia Jaskuła, Leszek Korporowicz, Wychowawcze wyzwania społeczeństwa informacyjnego

Noty o autorach

 

Powrót