ks. Grzegorz M. Korczak
Szkoła "Jeunesse-Lumiere" o.Daniela Ange. Próba syntezy duchowości
Kategoria naukoweWydawnictwo KUL
ISBN 978-83-7363-830-3
waga 0.532 kg
nr kat. Rhema 26940
Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!
Pozycja archiwalna.
Zadzwoń i zamówZamów przez e-mail
Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.
Pokaż koszyk
Spis treści
Wykaz skrótów
Przedmowa
Wstęp
Rozdział pierwszy
PREZENTACJA SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Geneza szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Kontekst społeczny i kościelny
a) Kontekst społeczny
b) Kontekst kościelny
B. Założyciel i jego troska o młodych
a) Powołanie monastyczne
b) Powołanie misyjne
c) Powołanie kapłańskie i brygady ewangelizacyjne
C. Realizacja
a) Spotkanie założyciela z osobami wspierającymi powstanie Szkoły
b) Otwarcie Szkoły w Digne
2. Struktura organizacyjna Szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Statut Szkoły
a) Cele, prowadzący i środki
b) Charyzmat
B. Odpowiedzialni
a) Sługa "Jeunesse-Lumiere"
b) "Czuwający"
c) Rada pastoralna
d) "Starsi"
e) Diakonia pastoralna i "sługa domu"
C. Uczniowie
a) Fraternie pierwszego roku, "pasterz" i posługi
b) Kapituła
Rozdział drugi
ŹRÓDŁO I ISTOTA DUCHOWOŚCI SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Maryja
A. Matka Chrystusa
a) Wcielenie
b) Boże Narodzenie
B. Maryja - Oblubienica Ducha Świętego
a) Nawiedzenie. Pięćdziesiątnice
b) Jan Chrzciciel - Świadek Baranka
C. "Służebnica Pańska"
a) Wieczne dziecięctwo Boże
b) Ofiarowanie w świątyni
c) U stóp krzyża
2. Eucharystia
A. Dar Ojca
a) Źródło miłości
b) Gody Baranka
B. Miłosierdzie Syna Bożego
a) Źródło przebaczenia
b) Źródło uzdrowienia
C. Dzieło Ducha Świętego
a) Źródło komunii (z Bogiem i braćmi)
b) Źródło uświęcenia (konsekracja i adoracja)
c) Źródło ewangelizacji
Rozdział trzeci
PRZEJAWY DUCHOWOŚCI SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Kontemplacja
A. "Słuchać Ojca" - modlitwa osobista
a) Modlitwa - 1'oraison
b) Pustynia
c) Lectio divina
B. "Modlić się w Synu" - liturgia
a) Liturgia godzin
b) Dzień i tydzień w rytmie misterium paschalnego
c) Rok liturgiczny
d) Elementy rytów wschodnich w liturgii
C. "Powierzyć się Duchowi Świętemu" - modlitwa spontaniczna
a) Modlitwa prośby i wstawiennicza
b) Modlitwa dziękczynienia i uwielbienia
c) Modlitwa Jezusowa
2. Ewangelizacja
A. Pojęcie ewangelizacji
a) "Zbawiać z Jezusem"
b) Pocieszać w Duchu Świętym
c) Objawiać Ojca
B. Praktyka ewangelizacji
a) Podmiot ewangelizacji
b) Przedmiot ewangelizacji
c) Forma ewangelizacji
C. Świadectwo jako sposób budzenia wiary
a) Ukazywać Boga żywego - kerygmat
b) Zapraszać do modlitwy - "celebracja"
c) Prowadzić do sakramentów - Eucharystia i pokuta
Rozdział czwarty
ORYGINALNOŚĆ I AKTUALNOŚĆ SZKOŁY "JEUNESSE-LUMIERE"
1. Oryginalność Szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Charakterystyczna spójna doktryna
a) Łączenie kontemplacji i ewangelizacji
b) Połączenie tradycji monastycznej z duchowością Odnowy charyzmatycznej
c) Umiejętne łączenie duchowości katolickiej i prawosławnej
d) Percepcja nauczania Jana Pawła II
B. Charakterystyczne elementy pedagogii
a) Młodzi misjonarze jako przedmiot i podmiot wychowania
b) Formy wychowawcze
2. Aktualność Szkoły "Jeunesse-Lumiere"
A. Współczesne wyzwania
a) Troska o młodych
b) Zaangażowanie absolwentów Szkoły w Kościele
c) Troska o wewnętrzną i zewnętrzną jedność Kościoła
B. Nowe implikacje
a) Katolicka Szkoła Kontemplacji i Ewangelizacji Młodych "Dzieci Światłości" i grupa "Magnificat" (Polska)
b) "Maison de la Sainte Familie" (Francja)
c) Fraternia i Szkoła "Sentinelle del Mattino di Pasqua" (Włochy)
Zakończenie
Bibliografia