ks. Leszek C Poleszak SJ
Intronizacja Najświętszego Serca Jezusowego
Kategoria objawienia, cudaWydawnictwo Księży Sercanów DEHON
ISBN 978-83-7519-049-6
waga 0.095 kg
nr kat. Rhema 23973
Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!
Pozycja archiwalna.
Zadzwoń i zamówZamów przez e-mail
Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.
Pokaż koszyk
Notka
Zgodnie z panującą niegdyś tradycją - w niektórych krajach jest ona jeszcze żywa - rodziny poświęcały się Najświętszemu Sercu Pana Jezusa i w swoich domach przechowywały Jego obraz. Ten kult jest zakorzeniony w tajemnicy Wcielenia; miłość Boga do ludzkości objawiła się z niezwykłą wyrazistością za pośrednictwem Serca Jezusa. Dlatego prawdziwy kult Najświętszego Serca zachowuje swoje znaczenie i pociąga w sposób szczególny dusze spragnione Bożego miłosierdzia, znajdujące w Nim nieskończone źródło, z którego czerpią wodę życia, by nawadniać pustynie ludzkiej duszy i rozbudzać nadzieję.
Benedykt XVI, Przemówienie na "Anioł Pański" 25 czerwca 2006 roku
Spis treści
I. Zarys historii kultu Najświętszego Serca Jezusowego
Stosunek Kościoła do kultu Najświętszego Serca Jezusowego
Objawienia św. Małgorzaty Marii Alacoque
Uzasadnienie milczenia Stolicy Apostolskiej w Haurietis aquas Piusa XII
Trudności związane z działalnością jansenistów
Kult Najświętszego Serca Jezusowego jako przeciwstawienie się deizmowi Bractwa
Starania o zatwierdzenie święta Najświętszego Serca Jezusowego
Zatwierdzenie kultu
Rozciągnięcie święta Serca Jezusowego na cały Kościół i nadanie mu rangi uroczystości
Bazylika Serca Jezusowego na Montmartre w Paryżu i ołtarz Najświętszego Serca w Bazylice św. Piotra w Rzymie
II. Intronizacja Najświętszego Serca Jezusowego
Poświęcenie jako jedna z form kultu Najświętszego Serca Jezusowego
Intronizacja Najświętszego Serca Jezusowego w rodzinach
Różnica między poświęceniem a intronizacją
Poświęcenie całego Kościoła Najświętszemu Sercu Jezusowemu
Akt poświęcenia Najświętszemu Sercu Jezusowemu i miesiąc Serca Jezusowego
Ustanowienie uroczystości Chrystusa Króla jako święta publicznego poświęcenia się Boskiemu Sercu Jezusa
Haurietis aquas Piusa XII
Nauczanie kolejnych papieży
III. Najważniejsze wypowiedzi Stolicy Apostolskiej na temat intronizacji Najświętszego Serca Jezusowego
IV. Zalecenia Episkopatu Polski w kwestii intronizacji
V. Zalecenia biskupów diecezjalnych co do intronizacji
VI. Zgromadzenie Księży Najświętszego Serca Jezusowego i intronizacja
Zakończenie
Wybrana bibliografia
Fragment tekstu
Różnica między poświęceniem a intronizacją
Z tego, co dotychczas zostało powiedziane, widać wyraźnie, że intronizacja Najświętszego Serca Jezusowego wyrosła z praktyki poświęcenia Bożemu Sercu. Zasadniczą różnicę i pewne novum w stosunku do poświęcenia stanowi rys społeczny, który w intronizacji odgrywa istotną rolę. Podczas gdy "zwyczajne" poświęcenie rodzin Najświętszemu Sercu Jezusa może być czynione przed obrazem lub innym wizerunkiem Bożego Serca albo też za pomocą jedynie formuły modlitewnej, to intronizacja wymaga formy bardziej uroczystej. Jak to juz zostało zaznaczone, intronizacja stanowi zawsze akt publiczny jakiejś wspólnoty osób, która przed wizerunkiem Serca Jezusowego dokonuje aktu uznania Jezusa Chrystusa za swojego Pana i Boga, poświęcając Mu siebie i całe swoje życie. W ten sposób oddaje cześć Najświętszemu Sercu Jezusowemu, odpowiadając na Jego miłość swoją miłością. Aby intronizacja wydała swoje owoce, konieczne jest codzienne praktykowanie aktów miłości i kształtowanie swojego życia na wzór życia Jezusa. Częstą praktyką winno być także ponawianie aktu intronizacji (na przykład z okazji pierwszego piątku miesiąca).