Dodano do koszyka


ks. Marek Dziewiecki

Kochać i wymagać. Pedagogia Ewangelii

Kategoria  rodzina, rodzice

Wydawnictwo eSPe
Cena promocyjna 23.50 zł 29.90 zł
oszczędzasz 6.40 zł
Najniższa cena z 30 dni przed promocją 23.50 zł

ISBN 978-83-82011-96-8
264 strony
format 125x190x14 mm
oprawa miękka
wydane Kraków 2023
w sprzedaży od 07.04.2006
waga 0.270 kg
nr kat. Rhema 17950

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Dodaj do koszyka

Pokaż koszyk

Notka

Wychowywać to pomagać dzieciom i młodzieży w tym, aby nauczyli się myśleć, kochać i pracować. Na swej drodze ku dojrzałości młodzi ludzie potrzebują obecności dorosłych, którzy potrafią kochać i wymagać. Miłość bez wymagań jest przejawem naiwności, a stawianie wymagań bez okazywania miłości prowadzi do buntu wychowanka. Dobry wychowawca fascynuje młodych ludzi miłością i proponuje im wyłącznie optymalną drogę życia. Taka jest pedagogia Ewangelii, która stanowi podstawę przedstawionych tu propozycji wychowawczych.
Niniejsza książka jest adresowana do wszystkich wychowawców, a zatem do rodziców, pedagogów, psychologów, kapłanów, katechetów, moderatorów grup formacyjnych, profilaktyków uzależnień oraz do innych dorosłych, którzy pomagają dzieciom i młodzieży w osiąganiu dojrzałości.

Spis treści

WSTĘP

Rozdział I
WSPÓŁCZESNY KRYZYS WYCHOWAWCÓW I WYCHOWANIA

Rozdział II
WSPÓŁCZESNE MITY O WYCHOWANIU
Wprowadzenie
1. Przejawy ideologizacji i mitologizacji wychowania
2. Realizm w wychowaniu jako remedium na pedagogiczne utopie
3. Antropologia personalistyczna podstawą kompetentnego wychowania

Rozdział III
WYCHOWAWCA NA TRZECIE TYSIĄCLECIE
Wprowadzenie
1. Demaskowanie szkodliwych systemów pedagogicznych
2. Całościowe i realistyczne rozumienie wychowanka
3. Formy oddziaływania pedagogicznego
3.1. Wychowawca wychowuje
3.2. Wychowawca chroni przed zagrożeniami
3.3. Wychowawca pomaga pokonać kryzys
3.4. Wychowawca stosuje terapię miłości
3.5. Wychowawca jest świadkiem, a nie tylko nauczycielem

Rozdział IV
TOŻSAMOŚĆ WYCHOWAWCY
Wprowadzenie
1. Tożsamość pedagoga jako instrument wychowania
2. Wymiary tożsamości wychowawcy
3. Komunikowanie własnej tożsamości

Rozdział V
EWANGELIA A PSYCHOLOGIA WYCHOWANIA
Wprowadzenie
1. Ewangelia a psychologia: zbieżności i różnice
2. Psychologia w Ewangelii
3. Psychologia Ewangelii

Rozdział VI
PODSTAWY ODPOWIEDZIALNEGO WYCHOWANIA
Wprowadzenie
1. Cele odpowiedzialnego wychowania
1.1. Uczyć myśleć
1.2. Uczyć kochać
1.3. Uczyć pracować
2. Metody odpowiedzialnego wychowania
2.1. Pozytywna motywacja do pracy nad sobą
2.2. Właściwy dobór języka i argumentów
2.3. Demaskowanie zagrożeń
2.4. Stawianie wymagań
2.5. Egzekwowanie naturalnych konsekwencji błędów

Rozdział VIII
PODSTAWY KOMUNIKACJI WYCHOWAWCZEJ
Wprowadzenie
1. Asertywność a wychowanie
1.1. Definicja asertywności
1.2. Aplikacje psychopedagogiczne
2. Empatia a wychowanie
2.1. Definicja empatii
2.2. Aplikacje psychopedagogiczne
3. Ewangelia a komunikacja wychowawcza

Rozdział VIII
WYCHOWANIE: SZKOŁA BOGATSZEGO CZŁOWIECZEŃSTWA
Wprowadzenie
1. Duchowość a wychowanie
1.1. Definicja i znaczenie sfery duchowej
1.2. Zagrożenia w sferze duchowej
1.3. Kryteria dojrzałości duchowej
2. Wychowanie a wolność
3. Ukazywanie dojrzałej hierarchii wartości
4. Promowanie dojrzałych pragnień i aspiracji
5. Profilaktyka pozytywna
ZAKOŃCZENIE

Bibliografia
Inne książki tego autora

 

Powrót