J. Chwaszcz, M. Pietruszka, D.ks Sikorski

Media - uzależnienia, fakty i mity

Kategoria  naukowe

Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej GAUDIUM
Cena 20.00 zł

ISBN 83-89659-12-3
191 stron
format 105x165x10 mm
oprawa miękka
wydane Lublin 2005
waga 0.144 kg
nr kat. Rhema 14931

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Pozycja archiwalna.

Zadzwoń i zamów

Zamów przez e-mail

Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.


Pokaż koszyk

Notka

(...) Środki masowego przekazu stanowią współcześnie istotny czynnik kształtujący kulturę społeczną i postawy ludzi. Stają się także przedmiotem badań i dyskusji na gruncie wielu dziedzin nauki. Mass media budzą również zainteresowania psychologii. Głównym obszarem badań jest wpływ treści medialnych na człowieka. Stwierdzono różnorakie formy oddziaływania mediów na odbiorcę, zarówno pozytywne, jak i negatywne (...).(fragment książki)

Książka koncentruje się na analizie psychologicznych mechanizmów oddziaływania mediów na człowieka oraz konsekwencjach ich nadużywania. Kolejno omówiono funkcje poszczególnych mediów i specyfikę ich oddziaływania. Przybliżono rolę środków masowego przekazu w kulturze. Ukazano istotę uzależnienia od mass-mediów i kryteria diagnostyczne ułatwiające rozpoznanie go. Przedstawiono szkody wywołane nadużywaniem mediów i propozycję oddziaływań profilaktycznych.

(Rh)

 

Powrót