Dominik Wider OCD
Zapatrzeni w Chrystusa
Kategoria homiletykaWydawnictwo OO. Karmelitów Bosych
ISBN 83-7305-079-5
264 strony
format 120x200 mm
oprawa miękka
wydane Kraków 2003 r.
waga 0.236 kg
nr kat. Rhema 09126
Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!
Pozycja archiwalna.
Zadzwoń i zamówZamów przez e-mail
Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.
Pokaż koszyk
Notka
Droga, którą osoby konsekrowane powinny podjąć
na początku nowego tysiąclecia, jest naznaczona
kontemplacją Chrystusa...
Można zapytać:
gdzie kontemplować oblicze Chrystusa?
Istnieje wiele rodzajów Jego obecności,
które należy wciąż na nowo odkrywać.
Jest On realnie obecny w swoim Słowie
i Sakramentach, w sposób szczególny w Eucharystii.
Żyje w swoim Kościele, staje się obecny
we wspólnocie tych, którzy się jednoczą w Jego imię.
Staje przed nami w każdej osobie, utożsamiając się
w sposób szczególny z najmniejszymi, biednymi,
z tymi, którzy cierpią i są w potrzebie.
Wychodzi na spotkanie w każdym wydarzeniu
radosnym i smutnym, w próbie i w radości,
w cierpieniu i w chorobie.
Świętość jest owocem spotkania z Nim
w różnych okolicznościach, gdzie możemy odkryć
oblicze Syna Bożego, oblicze cierpiące,
a jednocześnie oblicze Zmartwychwstałego.
Tak jak był obecny w codzienności życia, tak również
dzisiaj ukazuje swoje oblicze w życiu codziennym.
Dla rozpoznania Go potrzebne jest spojrzenie wiary,
wypływające z zażyłości ze Słowem Bożym,
z życia sakramentalnego, z modlitwy,
a przede wszystkim z praktykowania miłości,
ponieważ tylko miłość
pozwala na całkowite poznanie Mistrza.
Rozpocząć na nowo od Chrystusa (p. 23)
Instrukcja Kongregacji Instytutów Życia Konsekrowanego i Stowarzyszeń Życia Apostolskiego
Fragment tekstu
(...)
Jezus - jedynie konieczny
Maria (...) siadła u nóg Pana i przy. słuchiwała się Jego mowie.
Łk l0, 39 (PC 4)
Wybranie Jezusa Chrystusa w powołaniu zakonnym stawia ci konkretne wymagania. Ponieważ jest to wybór oparty na wzajemnej miłości Boga i człowieka, stan ten jest porównywalny do miłości dwojga osób zawierających małżeństwo. Nie ma potrzeby w tym miejscu mówić o nieskończonej i wiernej miłości Jezusa. Wystarczy wziąć do ręki Ewangelię. Natomiast musisz sobie przypomnieć o twojej miłości do Jezusa i wymaganiach jakie ci ona stawia. Przede wszystkim jest to miłość "na zawsze": na całą wieczność, która dla ciebie już się rozpoczęła. Następnie jest to miłość, która wiąże twoje życie z życiem Jezusa: twoje życie powinno mocą miłości przylgnąć do życia Jezusa. Jezus w Ewangelii określa to słowami: "Chodź za Mną" (Mt 19, 21). Iść za kimś oznacza: zamieszkać razem, prowadzić wspólne życie, wszystko mieć wspólne, duchowo obejmować i realizować te same cele, te same wartości, po prostu - stanowić jedno. Związanie się miłością z Jezusem sprawia, że On staje się jedynie konieczny. Wszystko inne nie ma żadnego znaczenia, to znaczy
nie absorbuje sobą, nie nęci, jest czymś drugorzędnym- Kościół, chcąc zobrazować tę miłość, odwołuje się do przykładu Marii i jej siostry Marty (Łk 10, 39). Ona kocha Jezusa. Nie myślała nawet, że mogłaby czymś Go ugościć. Jej wystarczyło patrzenie na Niego i słuchanie tego, co mówi. Obraz krzątającej się Marty wydaje się bardziej realistyczny i praktyczny. W wymiarze czysto ludzkim ma to pewne znaczenie. W wymiarze duchowym, szczególnie w wymiarze miłości Boga - niewiele znaczy. O wiele ważniejsze jest to, że Umiłowany Jezus jest jedynym, najważniejszym. Bo ważne jest to, że jest, że
o czymś mówi, że miłujący pragnie Go słuchać i spełniać wszystko, czego On sobie życzy. I wreszcie, prawdziwa miłość nie zajmuje się sobą, swoimi sprawami. Osoba zakonna, związana jedynie i wyłącznie z Jezusem, troszczy się tylko o Jego sprawy
i bierze je za swoje (l Kor 7, 32). To wszystko oznacza, że w twoim życiu Jezus jest jedynie konieczny. Idź więc za Jezusem jako za jedynie koniecznym, słuchaj Go i troszcz się o Jego sprawy.
(...)