Dominik Wider OCD

Duchowość dla wszystkich

Kategoria  duchowość

Wydawnictwo OO. Karmelitów Bosych
Cena 11.90 zł

ISBN 83-7305-011-6
272 strony
format 130x200 mm
oprawa miękka
wydane Kraków 2001 r.
waga 0.248 kg
nr kat. Rhema 00998

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Pozycja archiwalna.

Zadzwoń i zamów

Zamów przez e-mail

Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.


Pokaż koszyk

Notka

Dominik Eugeniusz Wider urodził się 3 grudnia 1929 roku w Żywcu. W 1948 roku wstąpił do Zakonu Ojców Karmelitów Bosych, gdzie w 1957 roku przyjął święcenia kapłańskie. Od 1957 roku pracował jako duszpasterz i katecheta przy kościołach rektoralnych karmelitów. W tym czasie studiował również na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, gdzie w 1961 roku otrzymał stopień magistra i licencjata z teologii fundamentalnej. Dalsze studia kontynuuje na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, gdzie w 1972 roku uzyskał stopień doktora, w 1984 roku habilitację, a w 1994 roku tytuł profesora nadzwyczajnego. Od 1984 roku jest wykładowcą na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. W latach 1987-1990 był prowincjałem Karmelitów Bosych. Przez 17 lat był wychowawcą alumnów karmelitańskich na różnych etapach formacji. W swoim życiu wygłosił bardzo dużo różnych serii rekolekcji dla osób świeckich, zakonnych i kapłanów. Wygłaszane nauki rekolekcyjne stały się isnpiracją do publikacji książek. Od 20 lat Wydawnictwo Karmelitów Bosych w Krakowie publikuje jego książki.
Dotychczas ukazały się między innymi: Na samotności (1971, 4 edycje), Pójdźcie do źródeł {1972, 2 edycje), Wspólna droga (1973, 2 edycje), Szukajcie Pana (l975), Wezwani do życia (l 980), Dar życia zakonnego (l 982), Będziesz miłował (1983), Do pełni miłości (1985), Gdy się modlicie (1986), Prawie wszystko o Karmelu (l990), Przedziwny Bóg w Świętych (l995), Życie na własność oddane Bogu (l 996), Nieustanne wzrastanie (l998), Zawsze się módlcie (1999).

Fragment tekstu

(...)
DOŚWIADCZENIE MISTYCZNE BOGA
W literaturze duchowości często spotyka się określenie "doświadczenie Boga", "doświadczenie mistyczne Boga". Zresztą jest ono stosowane na określenie różnych stanów życia religijnego. Wydaje się, że w odniesieniu do Boga nie jest to najlepsze określenie.
Można się z tym zgodzić, lecz trudno znaleźć lepsze określenie. Dlatego ta rzeczywistość wymaga bliższego wyjaśnienia. Przede wszystkim należy opisać samo doświadczenie Boga, następnie dotknąć kryteriów tego doświadczenia, zapytać, czy wszyscy ludzie mogą Boga doświadczać, jaka jest wartość tego doświadczenia w życiu duchowym oraz o pewność tego doświadczenia.
Opisanie doświadczenia Boga. Używane określenie doświadczenie stosowane przez człowieka w odniesieniu do Boga na wyrażenie jego kontaktu z Bogiem nie w pełni odpowiada tej rzeczywistości. Doświadczenie bowiem kojarzy się z doznaniem zmysłowym, uczuciowym. Doświadczenie pozwala poznawany przedmiot wymierzyć, zważyć, dotknąć, a w oparciu o działania konkretnie i zrozumiale go określić. Bóg nie podpada pod zmysły i uczucia. Nic więc z tego, co się dzieje w poznaniu fizycznym, nie odnosi się bezpośrednio do tego, co człowiek odnajduje w sobie w doświadczeniu, które może być doświadczeniem w wierze i doświadczeniem mistycznym.(...)

 

Powrót