Mariusz Bobula, Jaromir Kwiatkowski

Ciernista droga prawdy

Kategoria  Wielkanoc Wielki Post

Wydawnictwo Drukarnia Diecezjalna - Sandomierz
Cena 9.40 zł

ISBN 83-7300-229-4
128 stron
format 150x210 mm
oprawa miękka
wydane Sandomierz 2002 r.
waga 0.172 kg
nr kat. Rhema 00644

Do każdej przesyłki
dołączamy prezent!

Pozycja archiwalna.

Zadzwoń i zamów

Zamów przez e-mail

Nie gwarantujemy, że zamówienie będzie mogło być zrealizowane.


Pokaż koszyk

Notka

(...)
Bez najmniejszej przesady książkę można zaliczyć do "białych kruków". Z dwóch powodów: autorzy dotarli do oryginalnych rękopisów ks. Rewery, ujawniają nawet fragmenty jego korespondencji. Co bl. Rewera pisał na temat piekła, pokus szatańskich, spowiedzi, czyśćca, grzechu śmiertelnego? Jak oceniał przekleństwa? Co mówił na temat patriotyzmu?
Książka zawiera 60 bezcennych archiwalnych fotografii, w większości nigdzie wcześniej niepublikowanych.
Wreszcie ks. Rewerę wspominają ludzie obecnie żyjący, którzy go pamiętają i z nim się zetknęli. Te niezwykłe świadectwa z jednej strony porywają serce, z drugiej stanowią dobrą lekcję historii.
Tłem reportażu jest opis czasów w jakich żył bł. ks. Antoni Rewera.
(...)

Wstęp

(...)
Kiedy dwaj znani dziennikarze podejmują się ukazania postaci bł. ks. Rewery w nie biograficzny sposób -jest niemal pewne, że przez wykorzystanie świadków życia Błogosławionego, książka w realny sposób ożywi tę postać i to jest jej (książki) siłą- ten jej reporterski niemal charakter. To bardzo przybliża oblicze prawdy; Mickiewicz powiada: "Nie masz prawdy, gdzie nie ma człowieka, który ją objawia".
Dramat Hioba czy tragedia Antygony lub króla Leara ukazują nam prawdę o człowieku cierpiącym niewinnie. Ból cierpienia, sens racji obiektywnych i subiektywnych pozwala przeżyć głębiej "miłosne widzenie prawdy" w ludzkim losie. Dziś mamy do czynienia z relatywizowaniem prawdy: mieszaniem przekonań z sądami i pewności z prawdziwością. Doświadczenie prawdy jest możliwe dlatego, że istnieje człowiek otwarty na logos bycia, zdolny objawiać prawdę innym. Słowem, życie prawdą wyprzedza teoretyczne pytania o nią.
W kontekst tych myśli autorzy wkomponowują postać męczennika za prawdę. Żył nią na co dzień, zaś heroiczna i męczeńska śmierć ks. Rewery była tego świadectwem, także świadectwem bezkompromiso-wości wobec wartości nadrzędnych.
Życie prawdą wyprzedza teoretyczne pytanie o prawdę (vide: Jezus przed Piłatem). W życiu codziennym żyjmy prawdą. Sens naszego spojrzenia na świat, sens pracy, sens powołania, sens twórczości zależy od doświadczenia prawdy, którą na różne sposoby wysławiamy w mowie i nauce.
(...)

 

Powrót