Zrodlo - informacje o książce

Zabawy przygotowujące do szkoły

Barbe Merthan

fragment tekstu:

(...)Ten rozdział poświęcony jest środkom kreatywnym i technikom. Jego głównym zadaniem jest przekazanie dzieciom elementów pisania w zabawie.
Każda z przedstawionych tu propozycji wykorzystuje ruch, język, środki wyrazu, techniki, wiadomości i formy. Dzieci swe nowo nabyte umiejętności włączaj ą w codzienną swobodną zabawę, np. w zabawach ruchowych, przy stole do malowania lub w kąciku budowlanym. A więc proponowane tutaj ćwiczenia działają także inspirująco, pozwalają nowo nabyte umiejętności włączyć do zabawy i pogłębić.
Każda propozycja musi przemawiać do dziecka, do całej jego osoby, nie może być tylko ćwiczeniem zręcznościowym rąk w ciasnej przestrzeni. Zabawy mają przekazywać radość i motywację. Proste rymowanki do pierwszych ćwiczeń wspomagają te zamiary. Dzięki zgraniu języka z ruchem dzieci stają się swobodniejsze i rozluźnione w swych ruchach oraz odnajdują własny rytm.
Ćwiczenia stanowią logiczny ciąg: najpierw ćwiczy się koła, kreski, fale, spirale, później zygzaki, wierzchołki, haki i na koniec kokardy, ryby i ósemki. Wśród tych ćwiczeń znajdą się także kombinacje, np. kół i kresek lub kół i łuków.(...)

strona redakcyjna

wstęp (lub początek wstępu)

spis treści (lub początek spisu treści)

Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, bool given in /chicago/linki2.php on line 44



Powrót