Czy wszystko mi wolno? Znaczenie swobodnych zabaw w przedszkolu
Maria Caiati, Svjetlana Delac, Angeli Muller
spis treści:
Wstęp (Rudolf Seitz) 1. Dlaczego powstała książka o swobodzie wyboru zabawy przez dzieci? Swoboda zabawy jako główne założenie naszej koncepcji wychowawczej................ l - Nasze rozumienie swobody zabawy - Czy dzieci rzeczywiście niczego się nie uczą, jeśli "tylko" się bawią? Warunki i założenia naszej koncepcji wychowawczej O wspieraniu rozwoju dzieci w przedszkolu 2. Wyobrażenia wychowawcze i założenia metodyczne O dyskusji na temat celów w wychowaniu - Kim jest dziecko? Kim ma się ono stać? - Nasze wyobrażenia o celach wychowawczych O założeniach metodycznych Szacunek i akceptacja jako podstawa założeń pedagogicznych - Dziecko ma prawo do szacunku dla swego ciała, dla swojej własności i dla rezultatów swojej pracy