Zrodlo - informacje o książce

Rel.Gim.kl.I-Jezus Chrystus DROGĄ, prawdą i życiem - podręcznik metodyczny

Andrzej Marek Nowik (opr.)

fragment tekstu:

(...)
CELE LEKCJI -> Uczeń powinien:
• Znać definicję przeistoczenia
• Mieć świadomość łask, płynących z Eucharystii
• Przyjąć postawę szacunku i czci dla postaci eucharystycznych
METODY:
Analiza schematu, rozmowa kierowana, praca ze zwojem i tekstem, tworzenie piktogramów, proklamacja Słowa Bożego.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Schemat z podręcznika, zwoje, tekst z podręcznika, Pismo święte: J 6, 55
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Lekcję zaczynamy od analizy schematu i ilustracji na s. 134-135. Odpowiadamy wraz z uczniami na pytania CO JUŻ WIEM? (1-4). Powtarzamy definicję przeistoczenia (ZAPAMIĘTAJ s. 139 lub definicja w słowniku).
2. Rozwijamy zwoje i prosimy o przypomnienie: Czym była pascha żydowska? Jaką ucztę przeżył Jezus ze swoimi uczniami? Co się wydarzyło po tej uczcie? Co jest powtórzeniem i uobecnieniem tamtych wydarzeń?
3. Po odpowiedziach przypominamy uczniom, że w Komunii świętej przyjmujemy samego Jezusa Chrystusa. Prosimy o otworzenie podręczników na s. 140 i zapisanie tematu.
4. Prosimy uczniów, by na środku strony w zeszycie zapisali słowa KOMUNIA ŚWIĘTA, a następnie przeczytali punkty o jej skutkach i do każdego punku narysowali piktogram (schematyczny, symboliczny rysunek, przedstawiający każdy ze skutków - przykładowe piktogramy przedstawia rysunek).
(...)

strona redakcyjna

wstęp (lub początek wstępu)

spis treści (lub początek spisu treści)

Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, bool given in /chicago/linki2.php on line 44



Powrót