Zrodlo - informacje o książce

Chcę powiedzieć kim jestem

John Powell SJ, Loretta W Brady MS

spis treści:


WSTĘP

I WARUNKI DOBREJ KOMUNIKACJI
1.Komunikacja wymaga zaangażowania
2. Musimy zrozumieć, że jesteśmy darem, który mamy ofiarować i że inni otwierając się wobec nas, ofiarowują nam siebie
3. Musimy zdecydować się na uczciwość wobec samych siebie

II. ZASADY DZIELENIA SIĘ SOBĄ Z INNYMI (MÓWIENIE)
4. Dzieląc się sobą z innymi, musimy zawsze brać pełną odpowiedzialność za nasze czyny i reakcje i W konsekwencji będziemy układać zdania z podmiotem "ja", a nie z podmiotem "ty"
5. Musimy mówić tylko za siebie. Gdy porozumie
wam się, powinienem jasno dać do zrozumienia, że
wyrażam tylko moją prawdę, a nie jedyną prawdę
6. Musimy dzielić się wszystkimi naszymi istotnymi uczuciami z każdym, z kim nawiązujemy stosunki
7. Musimy być wystarczająco odważni, aby dzielić się nawzajem naszymi słabymi punktami
18. Powinniśmy wyrażać wdzięczność tym, którzy nas słuchają

III. ZASADY AKCEPTOWANIA WSZYSTKIEGO, CZYM INNI DZIELĄ SIĘ Z NAMI (SŁUCHANIE)
9. Powinniśmy być "obecni" i "dostępni" dla wszystkich, którzy chcą dzielić się sobą z nami
10.Powinniśmy akceptować innych takimi, jakimi są
11.Musimy słuchać uważnie, aby poznać "wewnętrzną logikę" innych
12.Nie wolno nam pozwalać sobie na odczytywanie myśli przez osądzanie intencji i motywów kierujących innymi
13.Gdy inni dzielą się z nami sobą, powinniśmy wspomagać ich empatycznymi i uspokajającymi reakcjami
14.Powinniśmy wyjaśniać otrzymaną wiadomość, zawsze próbując precyzyjnie zrozumieć, co inni mają namyśli
15.Będąc w roli słuchacza, powinniśmy proponować jedynie sugestie, nie zaś bezpośrednie wskazówki
16.Jako słuchacze powinniśmy unikać wszelkich blokad komunikacji
17.Powinniśmy otwarcie dziękować tym, którzy podzielili się sobą z nami

IV. OGÓLNE ZASADY SPRZYJAJĄCE DOBREJ
KOMUNIKACJI MIĘDZYLUDZKIEJ
18.Dobra komunikacja wymaga, aby komunikujący się spędzali razem czas
19.Dotknięcie jest ważną formą komunikacji
20.Aby skuteczniej się komunikować, musimy przekroczyć nasze "strefy bezpieczeństwa"
21.Musimy być gotowi przeprosić, kiedy przeprosiny
są stosowne i pomocne
22. Musimy unikać piętrzenia napięcia
23. W chwilach kryzysu w komunikacji będziemy musieli zastosować specjalne środki
24. Bez względu na to czy mówimy, czy słuchamy, zawsze musimy kierować się miłości
25. Powinniśmy się modlić o oświecenie i odwagę do dobrego komunikowania się

strona redakcyjna

wstęp (lub początek wstępu)

fragment tekstu

notka

Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, bool given in /chicago/linki2.php on line 44



Powrót