Zrodlo - informacje o książce

Bajkowe spotkania

Jolanta Bąk, Elzbieta Wiewióra-Pyka

wstęp:

Przedmiotem profilaktyki może
być każdy problem, w odniesieniu
do którego odczuwamy potrzebę
uprzedzającej interwencji oraz
wobec którego można
zastosować środki zaradcze.
Krzysztof Wojcieszek


CELE PROGRAMU
Zaproponowany program zajęć wychowawczo-profilaktycznych został tak skonstruowany, by można go wykorzystać we wszystkich klasach szkoły podstawowej. Powstał on w oparciu o opowiadania Bruno Ferrero ze zbiorów: Nowe historie i Historie.
Umacnianie poczucia własnej wartości, umiejętność współpracy z grupą, skutecznej komunikacji, ćwiczenie umiejętności asertywnego odmawiania, radzenia sobie z presją innych, panowania nad swoimi emocjami - to cel naszych zajęć.
Wiele zależy od postawy prowadzącego zajęcia oraz jego inwencji twórczej, pomysłowości. Nie należy wyprzedzać etapu rozwojowego dzieci i młodzieży - nie wolno przekazywać takich treści, które miałyby znaczenie antyprofilaktyczne. Według Z. Gasia "działania informacyjno-edukacyjne dla uczniów mają najczęściej charakter programów profilaktyki pierwszorzędowej:

strona redakcyjna

fragment tekstu

spis treści (lub początek spisu treści)

Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, bool given in /chicago/linki2.php on line 44



Powrót